May 23, 2011

sister's love

hey hoo guys!!


since yasirah left for KMK already
she asked me to do a quick update for her blog
btw i'm yasirah's big-comel-nice sister..yasirun*haha joking*
just call me cekcik
hi!!


skarang yasirah da dkt kedah
dia sampai smlm actually
since the registration is on Monday
arini diorg pegi jln2 ke langkawi
jln2 tu jgn lupa akak awk ni ye yasirah
hehe


yasirah ni sbenarnya adik bongsu ktorg
bongsu
paling kecik
paling manja
segala2 yg paling tu suma bagi dkt dia
hahhaa
tp walopon dia manja
dia sgt kuat n tabah


saya n yasirah 
beza umur mmg jauh
8 taun 
elok saya duk seronok jadi anak bongsu
 yg paling disayangi la time tu
tetiba dpt adik
-____-
culture shock kejap
tp saya excited bila saya tau saya nak dpt adik
sbb semua abg kakak dah besar
kat umah tggl saya je ngn pokteh
so bila dpt adik saya seronok
sbb ada geng baru


masa kecik mmg saya berkepit ngn dia
ptg2 bwk gi jln2
kalo saya ada latihan bola tampar dkt skolah pon bawak dia
nak gi pasar pon bwk dia


tp bila sy start masuk asrama
sy jadi renggang ngn yasirah
bila sy balik umah masa cuti skolah pon
saya asyik busy study or baca novel
saya da xrapat ngn dia
bukannye gadoh ke apa
just buat hal masing2


tp jauh dlm ati saya
saya sayang dia
*hi ciksu*
sblm saya fly
saya cuti lama dkt umah
almost 8 bln
masa tu yasirah baru nak masuk tingkatan 1
dkt mrsm pasir tumbuh
bila pegi hantar dia masuk skolah tu
sy sedih sgt
sy sedih bila pikir nak tinggalkan adik kesayangan sy tu dkt situ
walopon dia pegi utk belajar
masa tu sy xbole pon nak pandang mata dia
sbb saya nmpk dia pon sedih
jadi sy lagi sedih
hahhaha
klaka la pulak


bila sy da fly 
pastu dia pon da besar
da bole bergossip same2
ktorg jadi rapat balik
i'm proud to say that she's my best friend
*hug*
ktorg bole spend hours talking to each other 
on the phone
we share the same interests
suka baca novel
suka tgk drama
berebut baju raya
berebut tudong
yg paling kelakar 
slalunya malam sblm balik ke asrama
ktorg akan berebut nak tido kt sebelah ma 
kat umah ktorg slalu tido 3 org
me, yasirah n ma
tp slalunya saya la menang
sbb asrama sy jauh
bole balik setaun skali je


so skarang 
sb tgk mood nak anta adik bongsu saya tu nak masuk ke asrama
asrama jauh plak tu
sy rasa sedih sgt
walopon sy jauh
walopon sy xnmpk dgn mata sy sendiri
-________-


to ciksu
jgn sedih2
slalu2 call umah
blaja leklok
blaja rajin2
semoga berjaya dlm hidup
semoga dipermudahkan urusan
teruskan perjuangan kita
amin



sister's love










2 comments:

  1. hope 'ciksu' is doin fine there..=)

    ReplyDelete
  2. cek suuu....
    uppss bukan

    mama..
    blajar lek lok yerr..
    mama aka cek su !!!
    aja aja fighting!!!
    call me..
    mama xbleh call sngat..
    kedit mama selalu kena telan...
    huhuhuhuhuh

    love u..
    from mama buat mami

    ReplyDelete